Strikke til voksne

Mapper til strikkepinner

Her har jeg sydd noen mapper til strikkepinner, sydd i 2 forskjellige varianter på stoffene. En med stjerner og en med ugle.

Mappen får plass til minst:
8 pakker med rundpinner, er plass til flere med jeg hadde ikke flere rundpinner å legge oppi.
4 pakker med strømpepinner, her har beholdt strikkepinnene oppi originalpakken og så lagt de i mappen. 
Saks

Her er mappen med stjerner

Sammenrullet med bånd rundt

Alt jeg syr blir lagt for salg på min facebookside: Veskeklatten

Mappen måler Åpen ca bredde 34 * 31 cm. Lukket måler den ca 12,5 * 31 cm.

Strikkepinner og annet innhold følger ikke med.

Pris per mappe kr 250,- + frakt kr 50,- 

Mappen med ugle utenpå

Mappen med ugle på innsiden

 #bag #quilt #quilting 
#diy #søm #hobby #sydilla #accessorie#strikketøy #strikkeveske #strikkepinner 
#oppbevaring #strikkepinneetui #strikkepinnemappe

Strikke Converse sokker til voksen

Det var egentlig veldig artig å strikke disse Converse sokkene, til tross for at de krever litt arbeid.
Så da ble det to par til.

Men etter dette så er det på tide å gå tilbake til symaskinen, for der venter det masse arbeid på meg. Nemlig "kun" 8 vesker som skal syes sammen.

Sokkene er enkel å strikke, men mye arbeid. Her er det både strikking, hekling og til slutt syes delene sammen.
Lissene er strikket i I-cord som er veldig enkelt.

På et tidligere innlegg så viste jeg hvordan dette gjordes: Barne converse

Alle mine produkter blir lagt ut på facebooksiden min; VESKEKLATTEN

Mønsteret på Converse sokker finner du HER

#converse #strikke #barn #mønster #oppskrift #hobby #conversesokker #strikketilvoksen #mote #fashion

Strikket Harry Potter Ravenclaw skjerf - mønster

Jeg fikk spørsmål fra min niese om jeg kunne strikke et Harry Potter Ravenclaw skjerf til henne, som selvfølgelig er en stor Harry Potter fan som har lest bøkene og sett alle filmene.

Men jeg har aldri lest Harry Potter bøker og heller ikke sett noen av filmene, men jeg hadde veldig lyst å prøve.
Med hjelp fra min niese om hvordan skjerfet skulle se ut, og litt studering av Ravenclaw skjerf på Internett så var det bare å kaste seg ut i det.

Skjerfet måler 190 cm.

Jeg brukte Dale Falk superwash ull. Som jeg kjøpte hos Garnstuen.
Strikkefasthet 22 masker = 10 cm.
Rundpinne nr 4 i 40 cm.
10 nøster mørk blå og 3 nøster grå

Du finner mer av mine prosjekter på min facebookside: VESKEKLATTEN

Legg opp 112 masker med mørk blå, strikk ca 10 cm.
Så 5 omganger med grå, 7 omganger mørk blå og 5 omganger grå.
Fortsett slik til skjerfet måler 2 meter eller ønsket lengde.

Sett et merke ved omgangens begynnelse og midt på.

Når du strikker et skjerf på rundpinne og ikke frem og tilbake, så blir det jo "hult" inni.
Jeg ville at skjerfet skulle henge sammen.
Så etter hver rapport med 10 cm mørk blå, da dro jeg forsiktig skjerfet med vrangen ut gjennom rundpinnen til jeg fikk frem de grå stripene.
Her sydde jeg sammen på den øverste delen av den øverste stripen. Sy løst sammen så ikke arbeidet strammer seg innover, sy ikke gjennom skjerfet.
Se bilde over.

Håper mønster forklaringen min var forståelig

Harry potter bildene her er fra filmen, lånt fra google.

Som bildene viser så kan skjerfene strikkes i flere farger

#strikke #harrypotterskjerf #harrypotter #ravenklaw #ravenklawscarf #scarf #mote #fashion #accessories #knitting #knitstagram

, Bergen

En hobby - blogg som vil i hovedsak handle om mine håndsydde vesker. Men da min mann har en 1969 mod Ford Mustang, så vil våre Amcar turer og treff også prege bloggen min. Ønsker du å kjøpe en av mine vesker, så kontakt meg gjerne på mail lisbethpedersen17(alfakrøll)gmail.com eller på facebook: https://www.facebook.com/Veskeklatten Instagram Lisbeth_pede