Strikket barne genser, gratis mønster.

Denne genseren har jeg strikket i 100% baby-ull og i str 1 - 2 år.

KlompeLompe luen har jeg strikket i str 3 år og i merinoull.

Knappene i halsen kjøpte jeg på Stoff og Stil.

Alt jeg syr og strikker blir lagt ut på Facebook siden min:
VESKEKLATTEN

Her selger jeg mine håndsydde vesker og jeg deler noen gratis mønstre innen både søm og strikking.

VESKEKLATTEN

Mønsteret lastet jeg gratis ned på Sandnes Garn sin nettside. De har masse flotte gratis mønstre som en bare kan laste ned.

Her har jeg strikket en lue etter mønster fra KlompeLompe. Mønsteret på luen kjøpte jeg på KlompeLompe sin nettside, i det betalingen gikk gjennom så fikk jeg mønsteret på mail og var bare å laste ned på pc.
Jeg strikket den i Sandes Garn Merinoull. Et herlig og mykt garn som ikke stikker og klør.

Kjøpte garnet på Garnstuen

#strikke #barn #mønster #oppskrift #hobby #klompelompe #strikkeoppskrift #håndarbeid

14 kommentarer

fruensvilje

09.02.2017 kl.10:05

det var en nydelig fin genser ) et vakkert mønster jeg ikke har sett før,og fasongen på lua ser ut for å sitte godt på ørene som jeg mener er viktig ) ha en fin dag

Lisbeth Pedersen

09.02.2017 kl.10:52

fruensvilje: Tusen takk :-) Det er mange år siden mønsteret på genseren ble gitt ut, men mønsteret er fortsatt like aktuelt i dag. Luen er veldig god og et herlig mykt garn, ja den dekker godt på ørene.
Ha en fin dag du også :-)

fjellgeitbundingen

09.02.2017 kl.10:56

Nydelig genser og lue :) Dette blir fint å bruke.

Lisbeth Pedersen

09.02.2017 kl.18:03

fjellgeitbundingen: Tusen takk :-) deilig med ull

morsmiddag

09.02.2017 kl.12:05

Heldig er de som får slike flotte plagg.

Lisbeth Pedersen

09.02.2017 kl.18:02

morsmiddag: håper det :-) alltid godt med ullklær til de minste, ja egentlig til oss også :-)

Dazzy

09.02.2017 kl.12:19

Den var utrolig fin!

Lisbeth Pedersen

09.02.2017 kl.18:01

Dazzy: Tusen takk :-)

margarites

09.02.2017 kl.16:39

Så utrolig fin genser! Men den må monteres ved at du klipper opp til ermene.... Jeg har begynt å se etter mønster med rundfelling eller raglanfelling for jeg synes det er like skummelt hver gang jeg skal klippe i det jeg har strikket..... Luen er også kjempefin og har en helt super passform. Flere unger i barnehagen har sånne og de sitter godt og garnet er veldig mykt. Jeg kjøpte den første Klompelompe boken for det var så mye fint.... Ikke alltid lett å velge :-)

Lisbeth Pedersen

09.02.2017 kl.18:01

margarites: jeg har ikke KlompeLompe boken, men kjøpte et lue mønster på nettsiden deres.
Genseren kan strikkes frem og tilbake ved ermene, men jeg syntes det blir finere å klippe.

frodith

09.02.2017 kl.20:19

Så fantastisk søt den koften ble da :-)

Lisbeth Pedersen

10.02.2017 kl.09:20

frodith: Tusen takk :-) kjekt å strikke litt også, men nå må jeg tilbake til symaskinen igjen :-)
Ha en strålende helg :-)

natheless

10.02.2017 kl.08:00

Så vakkert både genser og lue! Koselig med litt "smått" håndarbeide også. Kos deg på fredagen og god helg!

Lisbeth Pedersen

10.02.2017 kl.09:19

natheless: Tusen takk :-) Ha en strålende helg du også

50, Bergen

En hobby - blogg som vil i hovedsak handle om mine håndsydde vesker. Men da min mann har en 1969 mod Ford Mustang, så vil våre Amcar turer og treff også prege bloggen min. Ønsker du å kjøpe en av mine vesker, så kontakt meg gjerne på mail lisbethpedersen17(alfakrøll)gmail.com eller på facebook: https://www.facebook.com/Veskeklatten Instagram Lisbeth_pede

Kategorier

Veskeklatten

Promoter siden din også
Instagram